Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.03.2011 17:07 - Италиански за начинаещи (1) - полезно за любители като мен:))
Автор: bluejaguar Категория: Хоби   
Прочетен: 32480 Коментари: 2 Гласове:
1

Последна промяна: 22.04.2011 18:09


Преди седмица две много исках да разбера за какво става въпрос в една песен, въпреки че рядко ме влекат италианските такива. Намерих текста на италиански, намерих го на английски, чета, слушам песента... цъкам и се чудя... Толкова много малки думички, апострофи, ударения, накъсани думи, чак ми се стори странен и неверен английският превод. И въпреки, че винаги ми се е струвало, че италианският е голяма превземка и говорят така, сякаш са в постоянен оргазъм, ми стана интересно, как е възможно човек да се ориентира в този език и що за животно е. Потърсих в нета, исках да видя нещо съвесм общо като граматика, произношение, глаголи, просто за да добия представа за основната структура на езика, нищо повече. Оказа се дълга и широка.:)...може би защото нямам тренинг с романските езици и аз не знам. Наложи ми се да се заровя доста в клипчета и обяснения, за да започна да вдявам, което пък от своя страна доведе до интерес към езика  - хаха! Парадокс :) И така се започна. Смея да кажа, че за 2 седмици успях да понапредна като за пълен аматьор:) Само занимавам околните с глупости, а те ми се подиграват с най-добри чувства. :)
Та за да са ми на едно място учебните мат"ряли, ще си ги събирам тук. Ще слагам това, което за мен беше, и е, най-полезно, може да помогне и на други любопитковци, а може и някой да удари едно рамо, кой знае:) Някак си ми се струва неестествено и демотивиращо да си ги събирам на компа в уърдовски документи. Ще ми се изгуби желанието - всичко започна онлайн и на шега и така трябва да си остане. :)




Първо едно клипче за буквите и произношението на глaсните, което, от всички изгледани за азбуката, най-много ми хареса.

Отначало има дълго предисловие, защото е първото на жената. Тя е италианка, има и още клипове и са наистина полезни, един от добрите канали в тубата за научаване на италиански, а аз изгледах доста такива ;) - имам поглед върху нещата. Най-хубави са уроците на италианците, те малко по-трудно да обясняват на английски, но пък така е и по-интересно :)





Произношението на комбинациите от съгласни букви
, много важно и добре направено клипче!






Как се скалнят трите основни вида глаголи (правилни гл.).
Правилото е за всички правилни глаголи, неправилните се учат наизуст както във всеки друг език. Проблемът е, че са страшно много в италианския, както ми се струва на мен:) И изобщо изключенията са им супер много из цялата граматика. :)





Сега как се скланят правилни глаголи, завършващи на -IRE и по-специално изключенията сред тях ;), които получават суфикс -isco между основата на глагола и окончанието за съответното лице и число.
Както се оказа няма правило как да се разпознават тези глаголи - също трябва да се научат. В едно друго видео едно момче (пак италианец) обясни, че е намерил уебсайт с правило, как да се разпознават -иско глаголите, но то не е официално и не важи за всички глаголи, но все пак за по-голямата част. То е следното: Ако петата буква, броейки от края на глагола, е гласна, то тогава трябва да се добави суфикса. Пример capire (разбирам), pulire (чистя, бърша, почиствам).





Възвратни глаголи с възвратни местоимения.








И последно песента, с която започват последните 3 клипа. Много ми хареса и я издирих - Paolo Conte "Via con me".  Поздрав:)






Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Весела Коледа! Boun Natale! Бла...
26.12.2011 11:00
Весела Коледа! Boun Natale! Благодаря за щедростта, с която споделяте намерените от Вас материали.
Ще се опитам и аз да бъда полезна: www.edilingua.it.
Дано Ви свършат работа. Успехи
цитирай
2. анонимен - Grazie mille!
11.02.2012 19:37
Аз също искам да помогна и с това да благодаря за ползата, получена от тези клипове. И песента е страхотна!
Сайта, на който днес попаднах, е www.iluss.it
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bluejaguar
Категория: Други
Прочетен: 209211
Постинги: 37
Коментари: 31
Гласове: 124
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031