Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.04.2014 16:45 - Празниците са за богатите...
Автор: shtrakalka Категория: Забавление   
Прочетен: 5083 Коментари: 17 Гласове:
33


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg








„Не искаме почивни дни - искаме спокойствие”, прочетох го някъде из Фейсбук. Предполагам хората искат спокойствието, което ще им осигури добрия живот, лишен от мисли за материалното оцеляване. Почивните дни наистина ли са толкова почивни и празнични?

България е страната с най-много почивни дни. Отбелязваме по всякакъв възможен начин всички възможни празници - чужди и наши. Кажи на българина, че е ден на алуминиевата дограма и ще видиш поне в 20 статуса по темата в социалната мрежа. А политиците решават да превръщат всеки втори ден в техен почивен – и после го обнародват като официален празник (да не бие на очи).

Аз пък не искам почивни дни. Не ми трябват. Как се предполага да боядисвам яйца, като нямам пари да си купя такива?! Как се очаква да имам празнично настроение, след като живея в подобни времена?! Как да празнувам, когато ми се плаче?!

Супермаркетите изобилстват от оферти за намаления. Великден наближава. Жалкото, разбира се, е че тук ,преди някакъв празник, се получава вариантът - ден година храни. Стоки, които преди това са били непродаваеми - в Страстната седмица биват изкарани на преден план с апетитните надписи - Промоция/ Намаления/ Изгодно.

Предвидливо преди това, веригите са вдигнали цените, след това отново са ги намалили малко, докато се получи странна симбиоза от една цена, която не е нито намалена, нито изгодна - а по-скоро заблуждаващо промотирана. Защото в България няма реални промоции - има ПР кампании и шумни реклами.

Отиваш в произволен супермаркет и виждаш два типа клиенти. Едните, т.нар. богати, имат претрупани колички. Едвам ги бутат. Купили са стоки, които определено не са намаление. Чакат с нетърпение почивните дни. Живеят за тях. Могат да си ги позволяват.
От друга страна е вторият тип купувачи - т.нар. бедни. Те са купили малко неща. С почти изтичащи срокове. Заблудени от промоциите, опитващи да заблудят себе си и семействата си, че чакат с нетърпение празниците. Но не ги чакат. По-скоро играят един театър, в който всеки видимо се радва, но вътрешно се разкъсва, за парите, които е изхарчил - преди да ги е получил. Тези хора всъщност не искат празници. И аз не искам празници.

И това не е защото не съм вярващ. Не е защото не признавам всичко свято. Напротив. В страна, в която няма средна класа, няма как да има празнично настроение. В страна, в която няма бонуси за празник или 13-а заплата, няма как да гориш от нетърпение за 4 почивни дни. Няма как да заминеш на почивка, няма как да се веселиш. Иска ти се само да работиш и да има работа, а животът да има шанс да се промени.

Но българинът не прави така. Той харчи повече, отколкото има - за да заблуди себе си и да оправдае себе си - че е празник. След това гладува два месеца, докато възвърне някакъв баланс в портфейла, опустошен от пожара на веселието и агнешкото месо.

И да не забравяме пенсионерите - за тях няма агнешко. Шуми се около някакви милиони, които били предвидени за тях - било за празниците. Същите тези милиони, реално се оказват допълнителни 20 лева към скромните им пенсии. За сведение – килограм агнешко се продава между 13 и 15 лева. Сами калкулирайте колко отрупана ще бъде трапезата на баба и дядо.
Иначе казано - неуважаваните пенсионери също няма да празнуват. Няма козунаци за тях.

Освен че седмицата е Страстна…и целият български живот е такъв. Живот, който те принуждава да празнуваш. Да слагаш маската на веселието, докато криеш ужаса на мизерията под нея.

Няма да празнувам. Няма за какво да се забавлявам. Искам само здраве, не яйца и месо. Здравето ще ми потрябва, за да оцелея. Празниците са за богатите. Аз искам спокойствие!…

 http://www.lentata.com/page_5752.html 



Гласувай:
34



Предишен постинг

1. milady - ЕТо пак ...НЕгативизъм !!
16.04.2014 21:16
АВторке..това ли избра ,да копираш ....
на колко си години ,ако не е тайна !!
цитирай
2. troia - И защо НЕгативизъм?
16.04.2014 21:29
milady написа:
АВторке..това ли избра ,да копираш ....
на колко си години ,ако не е тайна !!


Това е истината. Богатите ще си напълнят масите, а бедните - не.
Ако си на 160 лв. пенсия, ще те питам как ще се чувстваш...
Не съм пенсионерка, но не съм сляпа и глуха.
цитирай
3. анонимен - Хелоу, Щрак! За нас частниците, ...
16.04.2014 21:29
Хелоу, Щрак!
За нас частниците, тия почивни дни са истинско бедствие защото безнеса просто умира. Не мога да се начудя как ще се създава тоя национален доход като постоянно почиваме. В повечето страни на света, включително САЩ, Япания и Китай годишният огпуск не надхвърля две седмици.
цитирай
4. ko642 - @3
16.04.2014 23:27
Не знам за Япония, но САЩ и Китай определено имат повече от 2 седмици годишен отрпуск. Аман от разбирачи.

Тъжен пост!
цитирай
5. shtrakalka - @1 Не съм автрката аз. За съжаление!
16.04.2014 23:45
Драга ми, милейди, някъде беше обявила цената на автомобила си. И на инплантите! Не така, обаче, стоят нещата за голяма част от българите, живеещи в България...За съжаление...!
цитирай
6. shtrakalka - @3 Здравей, Куш! И защото знам, че ще ме разбереш:
16.04.2014 23:56
Мързелувала си свраката високо на клона.Минал заякът и я попитал:
-Мога ли и аз като теб да мързелувам?
-Може, разбира се!
Легнал заякът в тревата, минала лисицата и го изяла.

Извод: За да не те изядат хищниците, трябва да си нависоко!!)
цитирай
7. viovioi - Здрасти штраки. Първо гуш:)
17.04.2014 13:35
Чудя се как да го кажа за да не прозвуча като ционист и шовинист, но всичко е измислено от евреите , даже и християнството се е зародило именно там. Исус е евреин. Това изостря много вниманието ми и все си мисля, че празниците са измислени за да се изпразнят джобовете на людете по света. После паричните потоци да се преразпределят от масони и подобни световни играчи, които диктуват дневния ред. А за нас остава да си въобразяваме разни тинтири-минтири и да обикаляме като алтруисти и куку-перушанчовци цръкви и манастири. Един човек осъзнал безсмислието още в 15 век е Николо Макиевели. В своята Книга Кръстопътя на надеждите е намекнал за това. "Когато всички хора страдат, малцина се стремят към мъст, защото по-лесно се понася общото нещастие, отколкото личното оскръбление" Хайде да не задълбочаваме темата, нека който как го чувства така да го празнува. Аз ще бачкам. И наздраве на всички!!!
цитирай
8. milady - Kushele, приеми моите съболезнования !
17.04.2014 14:30
Аз съм била 20 г. ЕТ, разбирам те напълно !!
Апропо ,затова сега съм и в Дойчланд /фалирах/.
Не 4е се оплаквам, но аз си обичам
ВАРНА/та най най много на света ...

ПС. Ако не ти стигат € за Яйца ..дай ми адрес,
без шега ,ще ти пратя 100 лева /55 €/.
цитирай
9. shtrakalka - @7. Гуш и цун, viovioi!
17.04.2014 15:14
И аз ще работя.
цитирай
10. shtrakalka - Милейди,
17.04.2014 15:21
какви съболезнования? Никого не погребва Кушел.
На един не му стигат за великденски яйца, на друг за инпланти.
Убедена съм, че Куш не я е закъсал за яйца.
За инпланти не знам. Той да си каже.
цитирай
11. lightsaber123 - На мен
17.04.2014 16:16
най-много ми допада да съм един от тези, които пращат хора да натоварят пазарски колички и им плащам заплата за това.

По-добре здрав и богат, отколкото беден и болен :-)
цитирай
12. kostas - Здравей Щраки :))
17.04.2014 16:56
Туко - що преведох на твоята сметка ,365 дни ,Здраве, Радост и Щастие .
Използвай ги с любов и опримистично настроение ! Поздрави -nikstan :)))
цитирай
13. tetovae - Реалност на която обаче може да се погледне и позитивно.
19.04.2014 20:18
Някой спомена за евреите. Вярно е, че те са най-богати, най-влиятелни, диктуват световния дневен ред, но...те са и най-умните. Пример: тяхната коледа, която почти съвпада с нашата. Ние си разменяме чували с подаръци, повечето ненужни, а те си разменят по една ябълка или специално кравайче. И са щастливи. И накрая моята рецепта: половинка гроздова, малко салата и любимата ми музика.
цитирай
14. mar866 - ...
21.04.2014 15:35
Христос воскресе!
цитирай
15. shtrakalka - Воистина Воскресе!
21.04.2014 22:25



цитирай
16. dorichela - Щраки,
30.04.2014 22:12
колко тъжно-вярна е цялата тази статия....
цитирай
17. zafirov - Интересна теза, но аз имам друга. . . ...
25.05.2014 21:16
Интересна теза, но аз имам друга... Според мен, щом хората търпят такава среда, значи си я харесват и искат да остане така. Почти не виждам някой да иска да промени нещо към по-доро, а болшинството си скотее. При демокрацията е така, властва манталитета на мнозинството, дори да е на дегенератите. Малко или много, по-добре е от диктатура при всички случаи, а който има желание и готовност да плати цената, ще намери начин.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: shtrakalka
Категория: Забавление
Прочетен: 202544
Постинги: 165
Коментари: 2105
Гласове: 5078
Блогрол